میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد دلیل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در ایران چیست؟
سرخط خبرها

بازنشر چند اثر از محمدرضا شفیعی کدکنی | بهای کتاب‌ها با اوضاع اقتصادی مشتریان تناسب ندارد

  • کد خبر: ۱۷۸۴۳۳
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
بازنشر چند اثر از محمدرضا شفیعی کدکنی | بهای کتاب‌ها با اوضاع اقتصادی مشتریان تناسب ندارد
انتشارات «سخن»، به‌تازگی، تعدادی از کتاب‌های مجموعۀ «میراث عرفانی ایران» را بازنشر کرده که قیمت آن‌ها، از نظر برخی افراد، مطلوب نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، انتشارات «سخن» که ناشر اغلب آثار محمدرضا شفیعی کدکنی است، در روز‌های اخیر، چاپ تازه‌ای از برخی کتاب‌های پرفروش این استاد نامی زبان و ادبیات را به بازار عرضه داشته است. این ناشر باسابقه این کتاب‌ها را ــ که تعدادشان به‌مرور بیشتر هم می‌شود ــ در مجموعه‌ای ذیل عنوان کلی «میراث عرفانی ایران» چاپ و منتشر کرده است.

برخی آثار این مجموعه ــ که تعدادی از آن‌ها سال‌هاست نایاب‌اند ــ عبارت‌اند از چ‍ش‍ی‍دن طع‍م وق‍ت: از م‍ی‍راث ع‍رف‍ان‍ی اب‍وس‍ع‍ی‍د اب‍وال‍خ‍ی‍ر (۱۳۸۴)، دف‍ت‍ر روش‍ن‍ای‍ی‌: از م‍ی‍راث ع‍رف‍ان‍ی ب‍ا ی‍زی‍د ب‍س‍طام‍ی (۱۳۸۴)، ن‍وش‍ت‍ه ب‍ر دری‍ا: از م‍ی‍راث ع‍رف‍ان‍ی اب‍وال‍ح‍س‍ن خ‍رق‍ان‍ی (۱۳۸۴)، درویش ستیهنده: از میراث عرفانی شیخ جام (۱۳۹۳)، در هرگز و همیشۀ انسان: از میراث عرفانی خواجه عبدالله انصاری (۱۳۹۴).

اگرچه آن دسته از کاربران شبکه‌های اجتماعی که دوستار تألیفات این استاد نیشابوری دانشگاه تهران‌اند از این اتفاق خوشحال شده‌اند، برخی از ایشان بابت قیمت این کتاب‌ها ــ که برای عده‌ای از خریداران گزاف به‌شمار می‌آید ــ به ناشر این آثار اعتراض کرده‌اند. یکی از این افراد پای پست اینستاگرامی انتشارات «سخن» نوشته است:

سلام و درود‌ها بر همت و سپاس از زحمات شما فرهیختگان و نگاهبان اقلیم سخن، بنده تمام آثار جناب دکتر بسیار دانشمند و برخی آثار سایر اهل قلم را دارم، ولی با توجه به وضعیت اقتصادی امثال بنده، اگر جلد کتاب‌ها و ... کمی ساده‌تر شود، ما بیشتر می‌توانیم کتاب را در سبد غذایی‌مان داشته باشیم.

در مقابل، گروهی از دست‌اندرکاران نشر برآن‌اند که با توجه به نرخ فعلی کاغذ و چاپ و صحافی این قیمت‌ها معقول‌اند. همچنین، برخی از ایشان قیمت ۴۶۰هزار تومانی یک پیتزای پپرونی را مثال زده‌اند که گویی هیچ کسی به آن اعتراض ندارد. در چند سال اخیر، علی‌رغم وعده‌های مسئولان، هزینه‌های تولید کتاب پیوسته افزایش یافته است.

گفتنی است که این ناشر تهرانی، به‌مدیریت یکی از اعضای خاندان کتابیِ «علمی»، برخی از این کتاب‌ها را به‌بهای هر صفحه حدوداَ ۱۱۰۰ تومان چاپ و منتشر کرده است، چنان‌که مثلاً کتاب‌های حالات و سخنان ابوسعید ابوالخیر (۳۰۴ ص.) و چ‍ش‍ی‍دن طع‍م وق‍ت (۳۳۶ ص.) و دف‍ت‍ر روش‍ن‍ای‍ی (۴۰۳ ص.)، به‌ترتیب، ۳۹۰۰۰۰ و ۳۹۰۰۰۰ و ۴۵۰۰۰۰ تومان قیمت دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->